Zaczynając jakiś etap w malowaniu, nie wiem jak się zakończy.
Ważna jest dla mnie nauka oraz kolejne doświadczenie w akwarelach. Stypendium to nie tylko pewien program do realizacji, to także artystyczna szkoła, punkt rozwoju mnie jako artysty (chociaż nie tylko). W tych moich pracach na przykład uczyłem się jak malować realistyczne krajobrazy chwytając "przypadkowość w porządku" otoczenia - liście, odbicia i zmarszczki w wodzie, szczegóły pejzażu w cieniach i świetle. Po przerwie, która jest konieczna zamierzam jeszcze bardziej, malować pejzaże, również architekturę, wrażeniowo, atmosferycznie i subtelnie. W końcu jeszcze bardziej świadomie uczyć się malować akwarelami. W końcu... uczyć się akwareli. W tym, co powstało widzę jednocześnie zmiany, które muszą nastąpić. W moim podejściu do malowania...
Stypendium Marszałka Województwa Podlaskiego w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania kultury i opieki nad zabytkami.
"Akwarelowe pejzaże Podlasia - wędrówka"